Kešu ořechy vám zachutnají a nemusíte se do nich nutit

Výrobky

Kešu ořechy vám zachutnají a nemusíte se do nich nutit

Jsou chutné

Do konzumace oříšků kešu vás nemusí nikdo nutit, jsou lahodné, až se podivíte nad tím, proč je mnoho domorodců vyhazuje a konzumuje jen samotný zralý ovocný plod. Můžete si je dopřát samotné nebo s čokoládovou polevou, brát je s sebou na cesty do přírody a mít je smíchané s nějakým sušeným ovocem, třeba s rozinkami, meruňkami nebo lyofilizovanými malinami.

kešu s ovocem

Jsou v nich minerály

Ve svém vlastním zájmu raději než po sladkostech z regálů obchodů, které mají lákavý obal, ale uvnitř je to spíše o velkém průšvihu, sáhněte po oříšcích. Poskytnou vám patřičnou výživu, resp. vašim buňkám, aby se mohly zotavit, zregenerovat, čelit infekci, posilovat přirozenou obranyschopnost organismu. Minerálních prvků mají kešu ořechy Naklíčeno dostatek, např. selen, zinek, měď, vápník, hořčík.

A nejen minerály

Další důležitou živinou v oříšcích jsou tuky, konkrétně nenasycené mastné kyseliny. Potřebujeme je pro správné trávení, vstřebávání vitamínů rozpustných v tucích, např. provitamínu A, pro práci mozku a nervové soustavy, pro činnost svalů a samozřejmě všech tělesných orgánů. Čím více zařadíme zdravých tuků do stravy (omega-6 i omega-3), tím déle budeme ve zdraví žít.

pražené kešu

Tryptofan – na tuto látku se docela často zapomíná a mnozí z vás vůbec nemají tušení, k čemu je dobrá. Je to jedna z esenciálních aminokyselin, která se musí dodávat v potravě, ale její důležitost je mimořádná. Potřebujeme ji mimochodem k tvorbě melatoninu a serotoninu – dvou zásadních hormonů pro optimalizaci imunitního systému. Melatonin přispívá k dobrému spánku a oba hormony k podpoře dobré nálady a eliminaci depresí. Tryptofan spolu s hořčíkem je přirozený přírodní lék na deprese, a když máme těchto ingrediencí dostatek, nemusíme pak brát žádná chemická antidepresiva.

Aby se živiny z kešu oříšků lépe vstřebávaly a využívaly, je vhodné je na cca 4 hodiny namočit do vlažné osolené vody, tím se odbourají antinutriční látky, např. kyselina fytová.

Back To Top